Jumaat, 11 Mac 2011

Bangga dengan Malaysia

 

malaysia_flag

Salam. entri kali ni nak cite2 pasal visit ke software testing lab kat puchong, baru pagi tadi aku pegi.sebenarnya visit ni atas tiket kelas software testing aku sem ni.hehe. dalam pada tu agak curious kelas parallel ada ke tak, sebab lecturer outstation.kemana?ontah laa..

agak2 pukul 9 lebih kitorang pun sampai kat sana.mula2 dijamu ngan sarapan karipap seketul ngan seteguk air kupi je (org len berketul2 karipap.hehehe) pastu ada la briefing pasal visit.

entri ni bukannya log repot bagi visit tu ye,huahua tapi nak cite tentang betapa mantapnya Malaysia ni dalam nak mengorak langkah jadi hab utk software testing punya field. paling bangga bila dapat tau kat situ ada sorang melayu (the first one ever) yg dpt achieve advance level dalam certificate software tester. pergh, gila hebat. pastu ngan teknologi utk test sistem kat dalam lab tu mmg best, ade ibm nye sistem, oracle n dua lagi aku x ingt.huhu. dapat gak merase camne nak test sistem yang kita develop. sama function tapi lain2 company develop satu sistem yg sama.so ilmu utk testing kat sini sangat tinggi la bagi aku n kalau diberi peluang keje kat sini, harap2 aku x kan berenti la (nampak suasana opisnye pun best, mungkin aku x nak berenti kot..hehehehe).

kerajaan support company ni utk wat testing field jadi main field dalam usaha utk develop computing nye industri.so dari situ bleh nampak industri ni mula bangkit kat Malaysia. pelaburan camni la best, ade masa depan.bukan nak jek kerajaan ke ape, tapi seriously aku bangga bila pi lab testing kat sane tadi. harap2 pasni Malaysia setanding ngan US, Jepun, India n lain2 negara yg power dalam computing. bukannya kita tak mampu, cuma perlukan masa utk bangkit.

lagi best kalau berita2 camni diketahui umum, jadi rakyat bleh bangga dengan apa yg ada dalam Malaysia.

Hidup Malaysia!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan