Selasa, 8 Mac 2011

Illahi

Berkat keagungan-Mu

Aku wujud di dunia

Besarnya cinta-Mu

Memberikanku sehela nafas

Mengizinkanku melangkah di bumi-Mu

Besarnya kasih sayang-Mu

mengasihani hamba-Mu yang seperti aku

yang hina, daif, jahil lagi banyak dosa ini

Membenarkanku meneruskan langkahku di dunia ini

 

Tanpa-Mu mungkin aku entah kemana

Merayau meracau tanpa hala

Mengamuk tanpa usul periksa

Tapi kerana-Mu

Aku masih hidup

Masih mampu melihat duniamu yang takjub

Masih mampu melihat insan yang ku sayang

Masih mampu menyumbangkan bakti yang sekelumit cuma

 

Cinta-Mu maha mulia

Tiada bandingnya dengan apa-apa

Nyatalah segala cinta hanyalah untuk-Mu

Dengarlah Wahai Pencipta Sekalian Alam

Rayuan hamba-Mu yang kesedihan

Menghadapi segala cubaan-Mu

 

Ampuni aku

Tiada ulasan:

Catat Ulasan