Selasa, 8 Mac 2011

Keris baru aku..alhamdulillah, akhirnya aku ada keris sendiri

Tak silap aku dah dua minggu umur keris ni bersama aku..hehe.tapi esok dah last training gayong untuk sem ni.huhu, baru dapat pegang keris sendiri. aku beli keris ni kat sorang penjual ‘keris gelanggang’, aku jumpa dia ni dalam website silatgayong.org. Korang klik kat link Kedai Gayong, ada gambar keris, yg tu la. harganya murah je, RM98 untuk keris 10 inci, x panjang sngt cam apa yang cikgu aqtar mintak, 12 inci tapi ok la, sederhana panjang.hehe

bangga rasanya dapat pegang keris sendiri, senjata paling mengagumkan pernah aku jumpa. dengan design yg unik (curly2 gitu) memang agak ngeri kalau tgk. pernah salah sorang cikgu gayong bagitau, “orang dulu2 kalau dah guna keris, diorang tinggal je keris tu tercacak kat badan musuh lepas dah bertarung..hulunya dengan bilah memang tak bercantum sngt, mcm lebah la, dah sengat terus tinggal dia punya duri tu kat enemy dia”. dulu besi senang nak cari, org yg tempa keris pun ramai, boleh la main tinggal2 lepas guna, sekarang jangan, besi mahal beb, mana nak carik lg lepas dah tinggalkan.huhu.so, sesapa yg ada keris, sayangilah keris anda.jaga jgn kasi sampai karat. x pasal2 tercucuk kat tngn sndiri kang kene blood poison.huhuh..

nak namakan keris ni tapi x tau nama apa sesuai sebab aku bakal dapat keris kedua (tempah kat member) n yg tu 12 inci punya version.hehe. dah ada nama yg sesuai tapi x tau la bleh pakai ke x nama tu.tunggu….

keris aku  Ni la keris kesayangan aku, keris pertama aku.hee..ni bkn gambar dari google tau, aku punya ni!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan